Monday, April 26, 2010

saya takut

okeh!
tadi singgah blog cik fatin liyana

wah!
sangat kagum dan bangga sama beliau
dah lah muka beliau comel
bijak bestari pula
results gempakk pula
jealous nya aku, tengok result beliau

tetiba rasa diri ini kecil sajah
mahu nya tak rasa begitu
rasa exam kali ini akan banyak paper yang di ulang

entahlah
mungkin salah aku
study tak siyes
main-main sajah memanjang
so, jangan tanya kenapa results aku teruk

bukan sengaja tak mahu belajar
tapi, entahlah
kekadang rasa dah malas nak belajar
astaga

betul ke apa yang aku pilih ini?
kekadang rasa farmasi bukan bidang aku
tapi kekadang terfikir
benda ni yang aku nak sejak form 4
takkan mahu siakan begitu sajah kan

dah lah nak sampai ke tahap ni susah
teringat aku sewaktu terpaksa mengerah keringat masa matrik
susah! azab!
setahun sajah, tapi banyak benda kena study
tapi alhamdulillah, lepas juga aku
sebab aku fokus nak FARMASI

tapi,
bila dah dapat rezeki, buat bachelor farmasi
aku macam siakan pula rezeki itu
aku mula tak fokus masa study
apa yang aku fikir ni?

Rafiqah, ingat!
ini kan cita-cita kau
belajar memang susah
semua benda susah
tapi, kenalah berusaha

*************************

ya Allah!
aku bersyukur dengan nikmatMu
jangan biarkan aku terus leka



No comments:

baby saya

Lilypie Angel and Memorial tickers