Saturday, April 17, 2010

dia 'abe' saya

abe! jom kita main basikal!

Abe..
abe itu abang

kelakar!
sebab aku pernah panggil dia abe
siyes kelakar!


**************************************

masa aku masih hingusan dan naif
aku ada seorang kawan
Mohd Akram nama dia

aku panggil dia abe
sebab masa itu,
dia seorang je anak laki
dalam family dia
aku pun, ikut sekali panggil dia abe
dengan sengalnya tak tahu yang
abe itu maksudnya abang

mama cakap,
dulu masa aku sekolah tadika
aku takkan pergi sekolah
kalau abe aku tak pergi sekolah

aku akan menangis!
kira abe itu hidup mati aku
masa kat tadika dulu

haha!
kecil-kecil sudah pandai menggedik
kalau 'laki' aku tak pergi sekolah
aku pun ikut sama tak pergi

adik-adik
jangan ikut perangai kakak Eqa ye
kecil-kecil dah menggatal dan memonteng sekolah
iskh!iskh!



setiap petang
mesti main dengan abe sayang aku tu
main basikal
dia mesti carry aku
sebab aku menggedik nak duduk belakang dia


aku sama-sama membesar dengan dia
sampai aku darjah berapa pun aku dah tak ingat
dia pindah Terengganu
duduk rumah nenek dia agaknya..


**************************************

aku buka inbox email aku
ada seseorang hantar message dekat Facebook
tapi disebabkan aku sedang berbulan madu
bersama buku-buku dan nota tercinta,
aku tak buka Facebook
hanya check notifications melalui email

Mohd Akram added you as friend on Facebook


siap dengan message:

hai ape khabar kwn lme.....sye mohd akram...awk kenal tak??????


teruja!
dapat jugak kami berjumpa kembali
walaupun dah bertahun tak jumpa kan

rindu juga dekat abe sayang aku tu
haha!

:)


No comments:

baby saya

Lilypie Angel and Memorial tickers