Monday, April 5, 2010

syukur

hidup..
macam-macam manusia aku da jumpa setelah
hampir 20tahun aku dekat muka bumi ini
macam-macam ragam orang aku lihat
pelbagai kerenah aku perhati

orang..
luaran tidak menggambarkan apa-apa
muka hensem, tak semestinya hati pun hensem
muka cantik molek, tak semestinya santunnya molek

kekadang itu,
yang hodoh, lemah dan kurang bijak
adalah orang yang paling jujur dalam dunia

sedih..
sedih bila ada orang permainkan hati kita kan?
kita bukan patung, tak punya perasaan
memang tak patut buat orang macam ini

syukur..
hati aku tidak pernah dipermainkan si dia
mungkin si dia tidak sepandai yang lain
tidak sehebat yang lain
tidak sehensem yang lain
tapi yang pasti, dia orang yang terbaik untuk aku

dia sangat sayangkan aku
dia tak permainkan aku
dia jaga hati aku
syukur..syukur ya Allah

aku sedih sebenarnya
sebab aku pernah menipu dia
aku pernah curang dengannya
tapi dia, tetap memaafkan aku
kerana sayangnya, aku masih di sini
bersama dengannya

syukur..syukur
aku sangat bersyukur ya Allah
kau telah membuka mata untukku
panjangkan jodoh kami.
Amin..

No comments:

baby saya

Lilypie Angel and Memorial tickers