Thursday, April 1, 2010

oh anak perempuan veslee!

bila aku baca entry anak perempuan veslee tadi,
aku tersenyum

oh sayang atheera..
hidup memang begini
terkadang diri ini memang tidak kuat untuk bertahan
tapi, harus bagaimana lagi
kita hidup untuk berjuang

sesungguhnya aku jua rindu pada kau
jangan lah sedih sayang
aku tahu kau seorang yang kuat

haish!
tipu lah kalau aku tak rindu kan zaman jahiliah kita
masa itu lah baru rasa nikmat kehidupan
tak perlu fikirkan apa-apa
melainkan seronok, seronok, seronok
tapi kan sayang,
kita membesar
dan membesar itu terkadang perit prosesnya
kita semua bukan pari-pari syurga,
bisa jampi diri supaya tidak membesar.

sayang atheera,
siyes aku sayang kau setan.
dan aku juga sayangkan anak tokeh susu, serta fatin.
kalau aku punya kuasa,
aku bawa kita semua ke alam fantasi bodoh kita
sama-sama tidak membesar, terperangkap di usia hingusan kita
sampai kiamat

sendiri memang perit, kan sengal?
tapi sendiri itu terkadang lebih baik
lebih baik sendiri, daripada berteman tapi mati
tapi..
aku tahu, makhluk-makhluk baru itu
bisa buat kau ketawa, gembira
sama seperti setan-setan ini

manusia..
manusia perlu teman kan?
tipulah kalau aku boleh hidup tanpa makhluk lain disisi
setiap makhluk perlukan pendamping
memang susah bila berjauhan
tapi kan sayang,
jauh itu buatkan kita rapat
jauh itu buat kita makin sayang
dan jauh itu kuatkan hubungan gila ini

sayang nur atheera veslee,
ingat benda ni sampai kau mati,

AKU SAYANGKAN KAU SAMPAI BILA-BILA
BEGITU JUGA YANG LAIN.
DULU, KINI, SELAMANYA KITA SETAN KAN?



No comments:

baby saya

Lilypie Angel and Memorial tickers