Friday, May 14, 2010

saya harap awak faham saya

pagi yang aku harap indah macam kat kayangan
rupanya hanya harapan sajah

aku di balkoni rumah
kedengaran bunyi motor abang posmen

aku bajet surat yang sampai tu mesti bil elektrik, tak pun bil air, tak pun
segala macam jenis bil yang patut dilangsaikan hutangnya

malang itu memang tak bau kari
ayah aku pula yang pergi ambil surat
sebab selalunya aku yang tergedik-gedik nak ambil surat kat peti tu
(kalau aku yang ambil surat tadi, aku dah sorok dulu dah. anak derhaka aku ni)

ayah panggil

ayah: Rafiqah, results sem 2 kamu dah keluar ke belum?

aku: belum lagi. kenapa?

ayah: ni, kamu dapat surat amaran dari JPA

aku: homaigodd (bentak hati kecilku)


abang penaja sudah memberi amaran
dalam surat cinta abang penaja kepada aku, dia menyatakan:

AMARAN KERANA PENCAPAIAN PRESTASI AKADEMIK YANG SEDERHANA BAGI PELAJAR TAJAAN JPA


ketat je bunyi ayat cinta abang penaja ni (-_-')

p/s: abang penaja, saya berjanji, ingin meningkatkan prestasi saya pada sem akan datang.

***************

teringat kata-kata Pn. Suriani dekat Izzat

ingat, kamu tu pakai duit rakyat. jangan sia-siakan duit biasiswa.
belajar betul-betul.




4 comments:

[izzie_heart]* said...

err, aku tak dapat surat amaran. aku punye okay aaa, tapi dah lame da dapat kot, minggu lepas ke ntah.

lambat nye ko nye dapat.

aku cuak takut sem depan dpt surat amaran laks. adoi.

eqacashperlala said...

mgu lepas??
sape yg dpt mgu lepas
die yg bwah 3 je okeh
kau kan pointer 3++
mmg lah xdptttt

Roronoa Zoro said...

dapat amaran ek kalo pointer rendah?
naper pointer terlamau rendah ker?

eqacashperlala said...

dlm range 2.2 - 2.99
terok lah jugakkk.

baby saya

Lilypie Angel and Memorial tickers