Tuesday, May 11, 2010

kalau dah namanya pendatang baru


secara mendadak otak aku teringat dekat Jay,
roomate tersayang aku
rindu menebal

haha

teringat waktu mula-mula kenal dengan Jay
bila dia cakap sajah dia warga Kelantan
aku dah mula berpeluh dan cuak

mana tak nya
fikiran tipikal serta kolot aku mengatakan
bahawa beliau pasti seorang yang warak dan penuh iman di dada
sedangkan aku, errr...
syukur lah, kerana Jay dengan aku lebih, lebih kurang sajah

dan paling aku ngeri sekali
bila mana aku takut aku tak boleh
nak faham apa yang dia cakap
iya lah
aku kan sakai laut
mana pernah punya kawan dari Kelantan yang cakap gila Kelantan
takut lah terjadi masalah komunikasi antara dua hala

mujur..
Jay fasih berbahasa Kuala Lumpur
kerana sudah 2 tahun menetap dan belajar di Kelana Jaya

lega kowt
dapat borak macam gila bila tiada masalah komunikasi

okeh!
Jay umpama jantung bagi aku dekat bumi USM
makan, pergi kelas, tidur dan semuanya bersama Jay
kalau Jay menghilang
aku mula rasa cemas dan gementar

dan, kebetulan yang menceriakan selalu terjadi
antara aku dan Jay
asal apa-apa projek
selalu lah kami bersama
sehingga, doa aku dimakbul Tuhan
apabila exam dosage pun sebelah Jay
haha
baru rasa selamat dan tak cemas

gedik lah aku ni

***********************

okeh!
berikut adalah beberapa peristiwa
bodoh dan penuh aksi
antara aku dan Jay


tajuk drama: Kita bersama harunginya

1)
episod 1 : pelancong dari Belgium

Kisah dimulakan dengan keinginan anak muda dari Belgium, ingin membeli tiket pulang ke kampung halaman. Memandangkan aku dan Jay (yang merupakan pelancong tersebut) baru kali pertama menaiki bas di sekitar Penang, maka dengan berjayanya kami sesat. Okeh! bukan sesat lah. terlepas destinasi tujuan. Sebenarnya terminal yang ingin dituju dekat sajah. macam dari rumah kau ke kedai runcit Aceh. tapi, kerana tahap kebiolan dalam geografi
adalah tinggi, maka ia mendorong kami untuk sesat. kitorang boleh lepak dalam bas tuh sampai destinasi akhir. last-last abang bas rapid penang tanya:

abang bas rapid: "adik nak p mana?"

kitorang
: "terminal sungai nibong"


abang bas rapid
: lah..awat tak habaq. dah lepas jauhh da"


kitorang
: "yeke" (sambil buat muka sengal)



episod 2 bersambung minggu hadapan....




3 comments:

wanaDluffy said...

best rr bce blog ko..klaka abes.hhahaha

[izzie_heart]* said...

haha :)

masalah komunikasi tuh, aku laa rase kan. lalala.

nak rindu kat jay gak ley tak ley takkk??? weeeee

eqacashperlala said...

wana: haha. yeke. thnx anyway. siyes boleh sesat nk g terminal. padahal dekat je

syahmina: boleh. tp jgn rindu banyak2. nnty aku jeless

baby saya

Lilypie Angel and Memorial tickers