Friday, June 11, 2010

sekarang sudah boleh senyum lebar-lebar

semalam memang aku tengah sakit
sakit macam mahu mati
tetapi sekarang aku ok
bukan ok sikit-sikit
tapi ok sampai aku boleh senyum sampai telinga

orang kata
kita takkan tersungkur selamanya
mungkin selepas tersungkur,
kita bangkit dan jadi manusia paling hebat kat muka bumi ini

memang parut akan membekas
tapi parut itu akan sentiasa ingatkan kau
waktu kau hampir mati dulu

pergaduhan sebenarnya mengeratkan
semalam mungkin kau maki hamun
jerit-jerit macam orang hilang akal
sumpah seranah macam anjing
tetapi
hari ini kau puji-pujian
kau belai-membelai
kau macam orang yang dipanah cupid, tepat kat hati

semuanya indah macam kat kayangan
semua masalah terbang laju, terus ke angkasa
tak turun-turun lagi ke bumi
semua beban yang dipikul
jatuh ke kaki satu persatu

************

kepada si sial:

kau buat kami lebih bahagia
TERIMA KASIH!





4 comments:

dianna said...

hehe i pun hari ni boleh senyum lebar sgt2 sampai telinga :)

eqacashperlala said...

diana: really? apa lh yg buat you happy sgt2 ni eyh.... :)

Roronoa Zoro said...

oh.. si sial telah menggangu hidup kamu ek? huhu~ sabar banyak2.. kan dah nmpak hikmahnya.. =)

eqacashperlala said...

zoro: yeah
karma kan sentiasa ikot bontot kita
what goes around, comes around lah kan kan kan?

baby saya

Lilypie Angel and Memorial tickers