Friday, June 4, 2010

REBEL itu dah cukup bagus kah?


Bila lapar menguasai minda dan fikiran
kau akan mula berhalusinasi
siyes aku tak tipu
pagi tadi mula membayangkan bermacam-macam perkara
tiba-tiba kau terbau kari lah, tomyam lah

dan paling tak syok
perut kau masuk angin sebab lapar yang kronik

masuk hari ini
sudah tiga hari berturut-turut aku tidak jamah nasi
aku hanya makan biskut dan minum air
itupun dua gelas sehari

semuanya gara-gara REBEL
terima kasih kepada perasaan rebel ini
sudah berjaya bikin aku lapar macam babun

bajet aku sudah cukup power nak rebel bagai

gila kau
rebel sama mak sendiri
memang mendapat lah kau kan

aku gaduh sama mama
pasal benda agak lah tak siyes pon
tapi disebabkan mahu tunjuk rebel yang mendalam
aku sanggup tak makan sehari suntuk
kalau makan pun, makan biskut kering je

tolong lah
tadi mama masak ayam masak merah
dengan sayur campur

tahan nafsu makan!
tahan!

aku tak tahu sampai bila aku mahu rebel
memang bodoh nak rebel sama mak sendiri
tunggu beliau bercakap dengan aku dulu
baru aku surrender

okeh kan macam tu?

************

pergh!
perangai memang dilaknat Tuhan
tapi tak reti-reti nak minta maaf


12 comments:

balqish jaffri said...

xpe2...anggp la itu diet!huhuu

[izzie_heart]* said...

erk... kalau aku, aku da kuar gi carik nasik da.

sabar eqa sabar.

eqacashperlala said...

bal: mmg kowtt
da hilang 5kg. hahaha

syahmina: kenderaan utama sudah nggak bisa digunakan.

coki - coki said...

hoho.
rebel tu apa sebenarnya.
OMG malu pulak i tak tahu. huu(:

balqish jaffri said...

dalam sehari x makan 5 kilo???bia betul??
senang naaaaa

eqacashperlala said...

coki-coki: rebel tuh macam melawan atau memberontak camtuh lah

bal: haha! aku dah slim kowt.. poyo!

Roronoa Zoro said...

rebel tue apa? camera canggih tue ker???

eqacashperlala said...

roronoa zoro: rebel itu memberontak. eheh! kamera canggih yg mane sih..
saye urang arif tntang kamera kowt :p

balqish jaffri said...

hahahahaha...harus la ko jd idola aku pas ni...ko x makan sehari trun 5 kilo!!amat membanggakan!

eqacashperlala said...

bal: well...bace entry ni and jot down all the important points okeh

hehehe

Roronoa Zoro said...

oh ye ker? hehe.. malunya.. =P

eqacashperlala said...

zoro: alah..malu apenya..drpd kau xtaw pastuh bwat2 taw, baik ko tny kan.. :)

baby saya

Lilypie Angel and Memorial tickers