Sunday, January 9, 2011

masa untuk tukar angin, bukan buang angin.

huahuahua
hari Ahad yang indah
lagi panas, rasa macam cuti

ouh ouh
aku suka cuaca panas
sebab cuaca panas buat aku rasa selesa
buat aku rasa lapang sangat

sambil-sambil aku sibuk buat assignment
aku BW lah sikit-sikit :p
lalu, terjumpa lah aku satu entry yang buat aku kagum 5 minit
aku terbaca pasal social network terbaru dekat blog bukan jajahan British

social network tersebut ialah NEWPACES!
dengar-dengar lah en
budak Kolej Ungku Omar (KUO), UKM
yang design web ni
bangga kan kan kan

dan disebabkan aku teruja dengan benda ni
jadi aku pun terus sign up
kasi sokongan kat web ni
setelah sukses sign up
moh lew aku ribiu sikit web ni

baiklah, page dia kaler hijau
kira saujana mata memandang
keseluruhan web ini aku boleh kata agak bagus lah
yelah, kata web baru nak naik
FB masa dulu-dulu pun tak bagus sangat kan kan kan


main page.



profile.


okeh, kat profile ini aku nak komen sikit
profile page dia simple
tapi yang buat aku tak suka sangat ialah 3 column yang dia gunakan
rasa padat sangat
tetapi yang aku kagum lah
dia kemas, dan font dia besar
jadi okeh lah sikit kan

dekat column no.1
aku tak berkenan dengan iklan yang tersedia
kalau iklan tu dia letak tepi okeh lah sikit kowt
dan column no.2 tu menunjukkan status kita




yang bagusnya
bagi yang suka letak music
korang boleh terus add lagu dekat box music yang disediakan
takde lah korang nak susah-susah add application bagai
dan column yang besar itu
adalah column wall kita

kesimpulannya
NEWPACES kira not bad lah
benda baru bhai
memang lah susah nak adapt
tapi mana tahu lama-lama NEWPACES ni boleh jadi hit-kebabom
macam Facebook
tak ke bangga kita sebagai rakyat Malaysia
ye tak?
aku harap, NEWPACES dapat berkembang maju
dan aku bangga dengan developer web ini :)


***************************

aku tetap sayang twitter.
muahaha!


14 comments:

YUL said...

facebook nnt akan ditutup, sedang mencari rangkaian baru nie ! huhu

Nctrnl said...

hahaa.terbaik lah kau nok! terus sign up! bagus2.eh btw thnx link ke blog i.Hihi

Unknown said...

haha..baguih2..ley hantam nii

eqacashperlala said...

yul: tapi ada kata tu rumor je

annelida: huahua. tersemangat pula. welcome :)

nub: sign up, pastuh bagitahu aku. kita jadi friend. muahaha!

MOMMY CGG said...

wish u luck..

masa tuk perubahan:)

asfira aminuddin said...

babe! i salute u la dear! salute!

Unknown said...

p/s-Kelebihan kepada Ahli Alinac Shoppe..setiap pembelian Shock Sale..anda akan mendapat point kumpul sebanyak Rm6 secara percuma!!!

http://www.alinacshoppe.com/2011/01/shock-sale-promotion.html

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

sis, thanks for this info. fifiey bru tahu. nk g skodeng2 ada apa kat newpaces.. panainyaa mereka cipta benda bru kat (laman sosial) kn? bangga:)

Lyn Sery said...

aku nak sign up lah nnt
hehe

eqacashperlala said...

CGG: thank you :))

fifiey: bangga gile dengan mereka. :))

lyn sery: terbaiek kau lynn :D

-Azni Zuhaini- said...

hye !
best ke yang tu.
azni rasa bnyak sgt sosial ntwork yg laen tapi x femes sgt lah.
macam azni ada account netlog.
yg best gak kot.
bila fesbok dh nk ttup ni.
mula lah nk cari bnda nk ec msa lpng.hhu

eqacashperlala said...

noni: boleh laah. web baru kan, agak tak best sangat lah. tapi sebab Malaysia punya, support skit :)

Unknown said...

Eqa, Add gua, gua baru sing up. Hahaha, tgh ajak member join jugak ne. FB suck lah

eqacashperlala said...

junks: okeh. beres!

baby saya

Lilypie Angel and Memorial tickers