Saturday, May 28, 2011

21 dan dot dot dot..



ehem!
dimaklumkan bahawa umur aku sudah genap 21 tahun
alhamdulillah..
dapat juga aku bernafas selama 21 tahun ini
dengan tubuh badan yang sihat
dan hidup yang ceria

bila dah besar ni
macam-macam plan yang berlegar-legar
dalam kepala otak aku ni
nak buat itu lah
buat ini lah
macam-macam nak buat

antara plan aku:


1. daftar manjadi pengundi

ini sangat penting okeh!
yelah, siapa lagi yang nak mengundi kalau bukan kita-kita
yang muda ni kan?
lagipun kita ada hak serta kebebasan memilih
pemimpin kita

lagipun tak bermakna kau mengundi ni
kau ni gila politik ke apa
cuma jalankan tanggungjawab sebagai rakyat Malaysia
tak kisah lah korang nak undi siapa
yang penting, kewajipan kita untuk mengundi


2. lebih matang

tang nak jadi lebih matang
yang susah sikit
sebab aku ni jenis kepala tak betul
gelak macam orang sewel
cakap merapu-rapu

tapi aku bukan lah nak jadi matang sangat
maksud aku cukup lah aku cakap macam orang besar sikit
and cukup lah aku act macam dah dewasa sikit
means takdelah ketawa macam orang sewel kan

3. menabung

benda ni sebenarnya masa kecik-kecik
lagi dah kena buat
tapi tak terlambat lagi untuk menabung
aku menabung untuk beli kereta, nak kahwin
dan aku juga dah buka akaun ASB
harap-harap dapat menjamin ekonomi aku bila dah besar sikit lagi


4. belajar betul-betul

ini untuk pastikan yang aku
tak perlu extend kalau-kalau aku fail
ish ish!
minta jauh lah
malas aku nak stuck dekat USM lama-lama
bosan tahu!



***********************

thanks kepada yang wish.
doakan semoga aku panjang umur selalu, berjaya dunia akhirat.

11 comments:

Mek Onie said...

rafiqahhhhh!yeayyyy.....kamu da tuooo,kita tak tua g,hehhe...profile sebelah tu g tuka 21 cepat,hehe.....

happy birthday lalink tomei !

eqacashperlala said...

meaw: nanti tua juga. hehehehe :p
thanks anyway :)

Unknown said...

welkem to the club! :p

eqacashperlala said...

amirah adnan: thank you :)

Prettyvrach said...

HAPPY BIRTHDAYYYYYYY!!!

MOga jadi pengundi yang baik. hehe..Pangkah la dengan bijak. XD

SYAFIQAHSALEH said...

happy 21st birthday!
kita sebaya lah
tapi sy belum 21 lagi :)

dee said...

selamat melangkah ke alam 20 an....:)

btw, salam kenalan..:)

asfira aminuddin said...

happy belated bday babe!!!!! u muda dr i setahun. tak aci! haha.

eqacashperlala said...

ML: thank you thank you :))

syafiqahsaleh: thank you :)

dee: salam kenal :)

asfira: hehehe :p

Anonymous said...

eee. kite sebaye ;D

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

dear sis...
selamat berusia 21 tahun:))
semoga tercapai 4 hajat yang benar2 dihajatkan:)

baby saya

Lilypie Angel and Memorial tickers