Monday, October 25, 2010

sekarang harus kuat, baru cool.


bila dah besar
automatik aku rasa tanggungjawab aku BESAR
lagi-lagi tanggungjawab dekat adik-adik aku

sabtu yang lepas
mak ayah aku fly ke Mekah
nak tunaikan haji
serious-rasa-sedih-gila
lagi-lagi bila tengok adik aku menangis
*aku pun menangis juga*

kitorang adik-beradik tak pernah jauh dari mak ayah
especially mak aku lah
sebab mak aku surirumah
mak aku pernah kerja pun masa aku darjah 4
tu pun sekejap je

so bila dah lama sangat berkepit dengan mak aku
bila dia nak pergi sebulan pun rasa kehilangan sangat
aku takde lah kisah sangat
sebab aku pun stay kat hostel
so macam dah biasa jauh dengan mak aku
adik-adik aku memang tak pernah berenggang dengan mak aku
sebab itu dia sedih sangat-sangat tu

aku ada 4 adik
2 perempuan, 2 lelaki
yang perempuan masing-masing umur 19 dengan 17 tahun
yang lelaki pula, masing-masing umur 10 dengan 9 tahun
aku kesiankan adik aku yang kecil 2 orang tu
yelah, diorang tu manja
tidur pun dengan mak aku
jadi bila mak aku takde ni
tak tahu lah apa jadi dekat diorang
walaupun makcik aku jaga diorang
tapi aku tahu apa rasanya bila jauh dari mak ayah aku

dah lah Rafiqah
jangan sedih-sedih
jadi kuat please
baru cool
hahaha!


waktu-waktu terakhir. eceh!




Rafiqah anak Ahmad Rijal



mama, i miss you!



**********************

gambar ayah takde
sebab picture lain capture guna HP ayah :'(
semoga mama dengan ayah mendapat haji mabrur.
Amin.


19 comments:

Mohd Nor Quiyyum said...

amin.. jage adik elok2 ye:)

Amir Syahir said...

hihi.cntikk.

Lyn Sery said...

mmg kau kene kuat
supaya kau jd contoh tok adik2 kau

Ninaa. said...

Naim dengan Naseem lepas ni mesti baik je. hehe.

eqacashperlala said...

quiyyum: ya.. akan jaga mereka elok2 :)

hiro: sape yang cantik?? heheh :p

lyn: ye Lyn. aku kena kuat!

ninaa: hahaha! harus aa. sopan je dorang tu nanti

asfira aminuddin said...

ala, diorg pegi sekejap je. tabahkan hati okey darling! jaga adik2 you elok2. tanggungjawab berat tu. :)

tanTENton :] said...

cool eqah, hehe jadi kakak sulung memang kena kuat ! :)

Anis H said...

amiin...mudah2an ayah n mama dapat haji mabrur..
tak pe..nanti hujung2 minggu ateh pi jengok budak kenit dua org dgn budak tinggi sorang tu ya..iqa nak exam kan...don't worry... focus on ur study

Anis H said...

mudah2an ayah n mama dapat mengerjakan haji dengan tenang dan selamat dan mendapat haji mabrur.. hujung2 minggu nanti ateh pi jengok budak kenit 2 orag dan budak tinggi sorang tu...iqa don't worry k..focus on ur study n final exam..

Afifah Azmi said...

sila jadi kuat~ hehe. bia adik2 blh tumpang kekuatan tu :)

eqacashperlala said...

asfira: yeah. i will :) thanx babe 4 da support

aten: yeah! akak sulung kena kuat dan tabah

ateh: thanks ateh sebab jaga adik2 :)

afi: ya, saya akan KUAT

blade edge: thanks for dropping by :)

Prettyvrach said...

jangan la sedih eqa...yang penting, doakan parent eqa sumenye selamat mengerjakan ibadah.InsyaAllah,Allah akan lindung dorang.Jangan sedih k?Sebulan je kan?ML jauh dari mak ML setahun tau.hihi..Go eqa Go~=D

Unknown said...

eqa!!! hehe.ilek la..jangan la sedih2x.. sejak bila ko jadi silent reader aku??? aku baru taw sal blog ko ni.. ehehe :)

eqacashperlala said...

ML: eqa sedih sebab kenang adik eqa tu. dok hari2 msg kat fb kata rindu mak. :'(

cikEPAL: hahah! best lah baca belog kau. aku baca dalam senyap je. skang aku nak komen byk2. hahaha!

Anonymous said...

muka awak macam kawan saya! cantik!
:)

elyana yazmin said...

hahhaa..sabar je la kan..nak buat camne..ki3x.

eqacashperlala said...

ari: yeke? thanks

elyana yazmin: sabar sabar

Unknown said...

tok yong penah p umrah..yong nangis xkira org dah..hahaha

eqacashperlala said...

alinac lover: mestilah. bila orang rapat pergi jauh memang sedih

baby saya

Lilypie Angel and Memorial tickers