Wednesday, October 6, 2010

bahasa jiwa bangsa. Hidup Palembang!

gambar kontroversi.


bahasa itu modul untuk berkomunikasi
bahasa itu juga pengerat hubungan

pedulikan pendahuluan yang skema itu
apa yang saya nak bebelkan adalah pasal bahasa Palembang
untuk pengetahuan anda semua, saya berketurunan Palembang pada
sebelah mak.
ayah saya pula, keturunan Jawa.

okeh!
terus terang saya cakap, saya sudah murtad Jawa
saya memang tak reti cakap Jawa
tapi saya agak terel cakap Palembang
mungkin kerana sudah biasa dengar mak saya
cakap bersama-sama makcik yang lain.
ayah saya tidak pernah berbahasa Jawa apabila bertutur dengan kami.

mari kita lihat diskusi generasi Palembang abad ini tentang gambar kontroversi di atas tadi.


klik untuk tumbesaran bagai johan.




ya.
itulah hakikatnya
generasi cucu Arshad a.k.a Bang Sad panggilan glemer di kampung.
Hidup Palembang!


************

Hidup Jawa juga.


12 comments:

izsy said...

hahaha. nada dan lagu tuh yang penting okeh!

Unknown said...

oh..bukan org malaysia la ni ye.. :)

Amir Syahir said...

si gades berbaju kurus..cantek bangat..hehe

eqacashperlala said...

syahmina: yo!

alinac lover: hurmm. dah lahir kat Malaysia, kira Malaysia lah ni. ehehhe

hiro: berbaju kurus??? mana satu ni?

Ninaa. said...

Hahaa. Meeemang kontroversi.

eqacashperlala said...

ninaa: harus

Hamba said...

Saya jawa jugak. Jawa celop.. sebab bini yang jawa.. haha... =P

eqacashperlala said...

Amni: haha! tahu ckap Jawa tak ni?? :)

Nobita Sensei said...

Gondoruwo?

eqacashperlala said...

Nobitasensei: GondoJOWO. Hehe

diriku said...

slm satu usm :)

eqacashperlala said...

diriku: slm satu usm! :)

baby saya

Lilypie Angel and Memorial tickers