Monday, October 18, 2010

alahai perempuan! kuatnya nafsu kau!!

perempuan memang kuat nafsu!
dan dengan jaya dan berbesar hatinya aku adalah salah seorang
daripada perempuan bernafsu kuat

nafsu yang dimaksudkan bukanlah nafsu seks
aku tak mahu kotorkan blog ini dengan cerita-cerita 18sx
merosakkan minda reader sahaja kalau cerita pasal seks

setelah selesai kuiz physical pharmacy
aku dan rakan-rakan seperjuangan
telah ke Queensbay Mall

nawaitu utama hanya satu: bank in duit eye shadow!
aku telah berjaya order Manly 120 eyeshadow palettes!
sebenarnya sejak azali mahu beli palettes tersebut
tetapi kerana risau akan pigmentasi warna serta takut warna itu tidak blend
jadi aku batalkan niat di hati ini
tetapi, setelah melihat make up review dari cik ML
aku terus order!
sebab tengok cik ML pakai okeh sajah
cik ML suggest brand Manly
jadi search punya search
jumpa lah satu blog ni jual palette tersebut dengan harga murah.

tipulah kalau dah sampai shopping complex
tak usha-usha barang kan kan kan
apa lagi, kitorang terus gerak pergi Nichii
okeh!
part kat Nichii ni sedih sikit
hari itu aku dah target dan usha satu military jacket ni
sumpah-cantik-gila!
aku memang dah nak beli
tapi memandangkan beberapa hari ini aku telah membazir duit
aku pun batalkan niat suci aku.


disebabkan aku tak ambil gambar jacket itu, jadi aku guna cara Hanis Zalikha.
lebih kurang macam ini lah rupa bentuk dia.



Izzah mahu color military green
aku mahu color putih-itu-suci-lagi-bersih
tapi, mungkin lain kali aku beli
aku kena saving duit nak pergi Paris ni
ehehe!

lepas itu,
ternampak booth Elianto
mula-mula nak beli lip gloss
sebab harga dia murah. RM15 sajah
lepas itu, kalau beli 3 dapat free satu.
tapi, last-last tak beli juga
instead, aku beli make up brush
murah kowt, RM25 sajah
brush dia serious-okeh-dan-lembut-dan-seronok-untuk-diguna

tak cukup lagi
kitorang masuk Guardian
okeh! Guardian sale!
nak beli Revlon lipstick
buy one, free one
one for RM29.90
situasi ini memang serious mendebarkan
tapi, last-last tak beli juga
sebab lipstick aku pun banyak lagi tak terguna
-____-"

jadi, apa yang aku beli?
aku berjaya bawa pulang single, belt dengan make up brush
sekian.


*************

kalau lah aku banyak duit, dah lama aku beli
semua barang itu.
tapi, kira terel juga aku tahan nafsu.
ahahaha!

okeh!
cakap je takde duit -_____-"

21 comments:

Mohd Nor Quiyyum said...

laki pun lbey kurang nafsu shopping ni:)

Amir Syahir said...

fuh..high maintenance NE.

eqacashperlala said...

quiyyum: haha! tapi jarang kelihatan lelaki begitu

hiro: mana ada. ni kira biasa lah ni. ada yang lagi kuat shopping tahu.

tanTENton :] said...

eqah, nanti birthday saya awak belanja make up bole? haha saya tak reti nak pilih. hehe ;)

eqacashperlala said...

aten: hehehe! boleh2. alah, kita pun tak reti jugak nak pilih. tengok orang review, kite pun beli laa. hehe :)

Mohd Nor Quiyyum said...

sbb laki slalu lo-fi tym shoppg ni beli skit2 tp kerap

kot

KeCiK said...

shyt. intro dah memberangsangkan. indah kabar dari rupa. haha!

eqacashperlala said...

kecik: propaganda itu harus. hahaha!

Unknown said...

amboi..sakan ek..tahniah berjaya tahan nafsu anda~

eqacashperlala said...

alinac lover: hehhehe! bukan tahan nafsu sebab apa, sebab takde duit T.T

asfira aminuddin said...

ahhhh! jelesnyaaa! lama jugak sy x beli eye shadow ni. betul2. kalo bnyak duit kan, cmfirm kita bole beli mcm2 kan. hihi.

Prettyvrach said...

kekeke...tahan nafsu tu wajib eqa!!!kalo tak,habis satu kedai licin.kekeke.waaaaa...sonoknye denga elianto nye promotion.bersinar2 biji mate ML..kekek.rase nak balek Malaysie sekarang!ahahaha~^^~Nanti tunjukla brush tu ek..Kalo best lepas ni,boleh la ML beli jugak~huhu

izsy said...

aku nak jugak military cardigan itooooo =.="

smart seyh gambar. serupa ngan yg real, mwahahaha :D

aku pun tak tahan gak nafsu shopping. pergi nak MAKAN je okeh. sekali hambek kau.

...

lepas nih tak boleh keluar shopping ngan korang dah. hampeh.

hamzah ian said...

hohohoho hoyeah..

HaN WarreN said...

pokcik xde nafsu bab2 shoping ni...nafsu lain adela la ;p

eqacashperlala said...

asfira: tulah. ni beli pun sebab murah. haish! tulah kalau pegang duit banyak-banyak. nanti asyik nak membazir je

ML: betul. kalau ikut je nafsu, merana lah badan..okeh! next update eqa include brush tu. eqa pakai okeh taw :). kira sesuai kualiti dengan harganya.

syahmina: aku pun nak jugak cardi tu. hahaha! aku akan ajak kau shopping jugak :p

hamzah: hohhoho.. horlicks! :D

hantwo: nafsu apakah??? ;p

Siti Nur Aminah said...

ak mmg xkn bli brg2 make up ni..unless da hbs..n no no lipstick

Linglung said...

kawal nafsu shopping tu derr..nak selamat..bawa duit cukup2 utk makan..hehe

eqacashperlala said...

aminah: hahah! lipstick is a no no

linglung: good idea. bila takde duit, mesti taknak membazir kan kan kan

Unknown said...

murah ek.da smpi ke mekap yg eqa order??

eqacashperlala said...

alinac lover: murah.. rm 56 je
dah sampai da :)

baby saya

Lilypie Angel and Memorial tickers