Friday, September 3, 2010

RM7 aku yang berharga RM70


ya
anda fikir RM7 tidak bisa membahagiakan anda?
anda ternyata silap
kerana RM7 saya ternyata menggembirakan saya

tadi semasa membeli belah dekat bazaar Ramadhan
aku ternampak ada pakcik ni jual novels
pelik bukan?
orang lain dok berpusu-pusu jual air soya, ayam percik, caramel puddings, cendol, nasi kerabu, nasi lemak kukus, kuih-muih dll
tapi pakcik ni boleh selambe jual novels
terbaik!!

range harga novels yang pakcik tu jual dalam sekitar RM4-RM5
murah-gila-babeng kan kan kan
aku pun usha-usha manja dekat novels tersebut
dan berjaya membawa pulang dua novels dengan harga RM7
murah bukan?
selalu sebijik novel je dah harga dekat RM40++
ni dua novels RM7

ya, novels tersebut murah sebab novels terpakai
tapi bagi aku
selagi benda tu boleh lagi dibaca
dan tiada cacat cela serta kerosakan kronik
apa salahnya kita beli kan kan kan
lagipun membaca amalan mulia
dengan menjual novels dengan harga murah
secara tidak langsung menggalakkan orang ramai untuk membaca

mari usha novels yang aku beli!


Marie Antoinette. teruja nak tahu background dia.



Vanity Fair oleh William Makepeace Thackeray.


semuanya nampak elok bukan?
tak rugi kan beli

7 comments:

pearl apple said...

bestnya..da lama tak sentuh novel nih..betol2..even tak buruk..apa salahnya..beli jer..selamat membaca yerk

eqacashperlala said...

pearl apple: ya ya. selamat membaca utk saya

alinac lover said...

waa.murah nyer..besh btl dpt bli murah2

eqacashperlala said...

alinac: kannn

miszlullaby said...

rajinnye baca novel~ML baca novel sokmo xhabis.Berapa bijik jek yang ML bejaya khatam.Yang len,sume ML end up tido berjam2..kekeke...Selamat hari raya eqa!

eqacashperlala said...

ML: hehehe. saya pun malas sebenarnya. satu novel makan masa dekat 2bulan. hehehehe~

aiDieNa said...

Wah.. sangat murah dan berbaloi².. dah lamer tak baca novel.. hurmmm...

baby saya

Lilypie Angel and Memorial tickers