Sunday, February 14, 2010

benci tapi sayang


BENCI!!!
aku benci kau!
mahu sajah aku pekik-pekik di telinga kau,
maki-maki depan muka kau,
ludah bertubi-tubi ke arah kau
jika punya kuasa badang, aku campak kau sampai kau berkecai
sebab kau buat aku marah!
kau menganjing aku, sial!

tapi..
sayang aku lagi banyak dari marah
mahu maafkan kau, tapi dendam suruh aku maki dan laknat kau
tapi aku tak sanggup sebab aku sayang kau

BODOH!
sanggup di diketawakan depan orang
sanggup diamkan diri bila di kondem
sanggup buat bodoh bila diperli
kenapa? kenapa aku jadi bodoh?

sebab sayang dan cinta, aku jadi bangang
sebab sayang dan cinta, aku jadi hilang akal dan otak untuk berfikir secara normal

orang kata, jangan turut nafsu, nanti merana
orang kata, jangan bercinta dengan si dia, kerana sayangnya tidak panjang
orang kata lagi, bercinta dengan-Nya, insya allah bahagia menanti

apa yang dikatakan semua memang betul.
tapi, aku hanya hamba nya yang biasa
tidak putus dan lekang dari kesalahan, kebodohan

kadang-kadang aku fikir, perlukah aku maafkan orang yang buat lahanat kat aku?
perlukah aku berbaik dengan manusia yang sial dengan aku?
entahlah...

sekarang, baik aku diam diri
baik aku teruskan hidup macam biasa
biar aku nangis kuat-kuat dalam hati, tapi aku ketawa hebat depan mereka-mereka
biar aku sakit sangat-sangat kat dalam, tetapi senang sangat di luar

'.'

No comments:

baby saya

Lilypie Angel and Memorial tickers